PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKYBRNO A OKOLÍ ZLÍNSKO - turistická oblast SLOVÁCKO - turistická oblast HANÁ - turistická oblast BESKYDY-VALAŠSKO - turistická oblast HLAVNÍ STRANA OKRES VSETÍN OKRES ZLÍN OKRES UHERSKÉ HRADIŠTĚ OKRES KROMĚŘ͎ ČESKÁ REPUBLIKA
Sobota 05.07.2025
VYHLEDÁVÁNÍ
  Vyhledávací centrum
Zlínský REJSTŘÍK
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Zlínský kraj
Zlínská NEJ
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality
Kalendář akcí v kraji
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Veletrhy a výstavy
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Zdravotní pojištění
Turistika a volný čas
  Informační služby
Průvodcovské služby
Kultura a zábava
Hrady a zámky
Památky a architektura
Klub českých turistů
Sport a relaxace
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Zimní sporty
Agroturistika
Vinařská turistika
Sdružení a spolky
Cestovní kanceláře
Folklor a tradice
  Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Příroda a její ochrana
  Hory a pohoří
Vodní toky a plochy
Chráněná krajinná území
Naučné stezky
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, motoresty
Penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
Obchod a služby
  Služby motoristům
Služby
Obchod
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba
Království perníku

Přehradní hráz Seč [ Technická zajímavost ]

Hráz přehrady Seč

Hráz je postavena ze žulových kvádrů, které se při stavbě dovážely lanovou dráhou dlouhou téměř 10 km z lomu pod Libkovem u Nasavrk. Dovezlo se 200 tisíc tun kamene. Také bylo použito 1 450 vagónů cementu a 3 000 vagónů písku.

Většina prací se dělala ručně!!! Na stavbě byly kolejnice a po nich se posunovaly vozíky s materiálem. Byl zde jeden ústřední výtah, který vytahoval vozíky s materiálem až na vrchol hráze. Nedostatek strojů musely nahrazovat počty dělníků. V hlavní sezóně zde pracovalo až 300 dělníků.

Původní rozpočet stavby činil 110 milionů korun. Výběrové řízení vyhrál Ing. Vendelín Dvořák, podnikatel vodních staveb z Pardubic, který nabídl, že postaví přehradu za 80 milionů korun. V hospodářské krizi 30. let ale jeho firma zkrachovala. Konečná cena přehrady se vyšplhala na 130 milionů korun.

SOUVISEJÍCÍ ODKAZY

UMÍSTĚNÍ

ukázat na mapě

Další objekty v okruhu do

AKTUALIZACE: správce systému (Mikroregion Podhůří Železných hor) org. 127, 05.07.2022 v 11:23 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA