PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKYBRNO A OKOLÍ ZLÍNSKO - turistická oblast SLOVÁCKO - turistická oblast HANÁ - turistická oblast BESKYDY-VALAŠSKO - turistická oblast HLAVNÍ STRANA OKRES VSETÍN OKRES ZLÍN OKRES UHERSKÉ HRADIŠTĚ OKRES KROMĚŘ͎ ČESKÁ REPUBLIKA
Středa 30.07.2025
VYHLEDÁVÁNÍ
  Vyhledávací centrum
Zlínský REJSTŘÍK
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Zlínský kraj
Zlínská NEJ
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality
Kalendář akcí v kraji
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
Veletrhy a výstavy
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Zdravotní pojištění
Turistika a volný čas
  Informační služby
Průvodcovské služby
Kultura a zábava
Hrady a zámky
Památky a architektura
Klub českých turistů
Sport a relaxace
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Zimní sporty
Agroturistika
Vinařská turistika
Sdružení a spolky
Cestovní kanceláře
Folklor a tradice
  Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Příroda a její ochrana
  Hory a pohoří
Vodní toky a plochy
Chráněná krajinná území
Naučné stezky
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, motoresty
Penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
Obchod a služby
  Služby motoristům
Služby
Obchod
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba
Království perníku

Silniční most [ Most nebo viadukt ]

Přes mlýnský náhon vedl původně most dřevěný.
Stavba kamenného mostu započala v roce 1862 a první povozy tu projížděly již roku 1864.
Most je 23 m dlouhý a 6 m široký.

Za přejezd mostu se vybíralo mýtné.

Na místě dnešního železného mostu stála původně dřevěná lávka pro pěší.
Povozy přejížděly přes brod. Pouze při velké vodě, mohly projet i přes lávku. Lávka byla často povodněmi poničena a musela se stále opravovat.
Výstavbu železného mostu přes řeku Blanici si vyžádal také neustálý provoz po této trase hlavně z Písku na ražické nádraží.

Železnou konstrukci zhotovila firma Bondy z Prahy.
Most byl slavnostně vysvěcen 22. listopadu 1884.

Dnes se už jde o technickou památku. Oba mosty byly poškozeny velkou povodní v roce 2002 a v následujícím roce znovu opraveny.

UMÍSTĚNÍ

DALŠÍ INFORMACE: http://www.putim.cz

Typ záznamu: Most nebo viadukt
AKTUALIZACE: uživatel č. 685 org. 2, 17.03.2005 v 13:25 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA